چرا بهینه‌سازی نرخ تبدیل مهم‌ترین فعالیت یک کسب‌وکار است؟

رند فیشکین بنیان‌گذار سایت Moz می‌گوید بهینه‌سازی نرخ تبدیل مهم‌ترین فعالیت در فرایند بازاریابی است. اما بیشتر کمپانی‌ها همچنان قدر این فاکتورهای چندبرابرکننده سود را نمی‌دانند. در این مقاله با 3 فایده اساسی از بهینه‌سازی نرخ تبدیل آشنا می‌شوید که می‌توانند شرکتتان را وارد یک دایره باارزش و البته اقتصادی منجربه رشد کنند.

فایده اول: واضح‌ترین فایده – بهینه‌سازی نرخ تبدیل، مشتریان بیشتری را برای شما به‌ارمغان می‌آورد. آن‌هم به‌صورت رایگان

واضح‌ترین دلیلی که برای بهبود نرخ تبدیلتان وجود دارد آن است که شما مشتری‌های بیشتری می‌خواهید و حاضر نیستید یک ریال دیگر برای تبلیغات هزینه کنید. میزان درآمد شما برابر است با:

  • تعداد بازدید‌کننده‌ها ضرب‌در ...
  • نرخ تبدیلتان (درصدی از بازدید‌کننده‌ها که تبدیل به مشتری می‌شوند) ضرب‌در ...
  • مدت‌زمانی که هر مشتری صرف شما و محصولتان می‌کند.

افزایش تعداد مشتریان با بهینه‌سازی نرخ تبدیل

پس اگر نرخ تبدیلتان را دوبرابر کنید، درآمدتان دوبرابر می‌شود. (هربار که در این مقاله از عبارت "دوبرابر" استفاده می‌کنیم، برای آن است که مثال تا حد خیلی زیادی قابل درک شود؛ وگرنه همان‌طور که خواهید دید، یک رشد کوچک در هر پارامتر می‌تواند تغییرات خیلی بزرگی ایجاد کند. شدیداً توصیه می‌کنیم که از اعداد کسب‌و‌کار خود برای محاسبه این موارد استفاده کنید. این کار باعث می‌شود دید خوبی پیدا کنید.) باید بگوییم بهینه‌سازی نرخ تبدیل فواید بهتری هم دارد.

فایده دوم: سود شما نسبت‌به درآمدتان به بهینه‌سازی نرخ تبدیل وابسته‌تر است

سود شما برابر است با درآمدتان منهای تمامی هزینه‌ها.

سود= درآمد- هزینه‌ها

وقتی نرخ تبدیلتان را دوبرابر کنید، تمام هزینه‌هایتان دوبرابر نمی‌شوند.

  • مخارج تغییرپذیرتان دوبرابر می‌شوند (به‌معنای کلمه). این شامل تمام مخارجی می‌شود که نسبت‌ به میزان فروشتان بزرگ‌نمایی می‌شوند. شامل هزینه کالاهای فروخته شده، هزینه نیروی کار، توزیع کالا و خدمات پس از فروش.
  • هزینه تبلیغاتتان ثابت می‌ماند.
  • هزینه‌های ثابتتان هم تغییری نمی‌کنند (به‌معنای کلمه)

درنتیجه سودتان به شکل نامنظم افزایش پیدا می‌کند. گاهی اوقات این افزایش سود عمیقاً تاثیرگذار است. دیاگرام زیر نشان می‌دهد که چگونه دوبرابر شدن نرخ تبدیل منجر به رشد 4 برابری سود می‌شود. تاثیر نرخ تبدیل می‌تواند بیشتر هم باشد. در برخی از شرکت‌ها یک رشد کوچک در نرخ تبدیل می‌تواند تعیین‌کننده زیان‌دهی یا سوددهی آن شرکت باشد.

تاثیر بهینه‌سازی نرخ تبدیل در سود

فایده سوم (هیجان‌انگیزترین آن‌ها): بهینه‌سازی نرخ تبدیل جریان ترافیک را هموار می‌کند

  • وقتی نرخ تبدیلتان رشد کند، سودآورتر می‌شوید. یادتان باشد باید مقداری از این سود را برای افزایش بودجه تبلیغاتتان صرف کنید. این کار به‌شکلی قابل توجه تعداد مشتریانتان را افزایش می‌دهد. می‌توانید روی دست رقبایتان بلند شوید و به‌شکلی سودآور تمام فضای تبلیغات در حیطه کاری‌تان را قبضه کنید.
  • بیشتر مشتریان ما می‌دانند که بهینه‌سازی نرخ تبدیل موقعیت‌های زیادی را در دنیای بازاریابی فراهم می‌کند که تا قبل از بهینه‌سازی بسیار پرهزینه هستند. آن‌ها با استفاده از این موقعیت‌ها مشتریان جدید پیدا می‌کنند.
  • بهینه‌سازی نرخ تبدیل برای استارت‌آپ‌ها و کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط، راهگشایی است برای شروع تبلیغات. اعم از تبلیغات کلیکی، مجله‌ها، روزنامه‌ها، پیام مستقیم ایمیلی، رادیو و تلویزیون. همچنین مشتری‌ها می‌توانند بیشتر شرکت مربوطه را به آشنایانشان معرفی کنند. همین موضوع یک مزیت رقابتی نسبت‌به رقباست.
  • این قاعده دررابطه با سئو هم صدق می‌کند: اگر شرکتی بتواند میزان درآمدش را در مقایسه با اعداد قبلی دوبرابر کند، می‌تواند دو برابر هم برای به‌دست آوردن اعداد جدید هزینه کند.
  • این قاعده به‌حدی پیچیده است که آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ وب‌سایت مشتریانشان را به ما می‌سپارند؛ چون آن‌ها می‌دانند با بهینه‌سازی نرخ تبدیل دست مشتریانشان دررابطه با هزینه بیشتر برای تبلیغات باز می‌شود. با ترکیب درست بهینه‌سازی نرخ تبدیل و خرید ترافیک، می‌توانید رقبایتان را از دور خارج کنید.

فایده اول X فایده دوم X فایده سوم= قانون توازن بهینه‌سازی نرخ تبدیل

به‌طور خلاصه: فایده اول، دوم و سوم فاکتورهای ضرب‌شونده هستند؛ یعنی سود شما یک رابطه متوازن با نرخ تبدیلتان دارد. (سود شما برابر است با نرخ تبدیلتان در توازن با هرچیزی – شاید چهارگوش، مکعب و حتی فراتر از این‌ها) با نگاه به معادلات، می‌توانید دلیلش را بفهمید. البته که فاکتورهای ضرب‌شونده وابسته به مسائل مالی کسب‌و‌کارها هستند. می‌توانید تاثیرپذیری سود کسب‌و‌کار خودتان را از طراحی برنامه جدیدتان بر روی کاغذ ببینید. به‌طور باورنکردنی این انتهای داستان نیست. همزمان با افزایش سفارشات، توجیهات برای بیشتر کردن مخارج ظاهر می‌شوند. این‌ها مواردی هستند که منجر به افزایش بودجه شما برای جذب مشتری جدید می‌شوند. بهینه‌سازی نرخ تبدیل یک کار ارزشمند است. شرکت‌های پیشرو در خدمات اینترنتی همه بر آن تمرکز دارند. تمرکز بر تجربه مشتری، جریان تبدیل، تاثیرات شبکه و سفر مشتری. بدون بهینه‌سازی نرخ تبدیل، پیروزی در این جدال غیرممکن است.

قانون توازن بهینه‌سازی نرخ تبدیل

چرا تمرکز بر بهینه‌سازی نرخ تبدیل ضروری شده است

"بهترین زمان برای کاشت یک درخت 20 سال قبل بود. بعد از آن، حالا بهترین زمان است."

ضرب‌المثل چینی

اول- مزیت تعیین‌کننده

  • تا زمانی که نسبت‌به رقبایتان، سود بیشتری در ازای هر بازدیدکننده داشته باشید، همواره برتری خفیفی از نظر اقتصادی نسبت‌به آن‌ها دارید.
  • هرچقدر این اختلاف و برتری را بیشتر کنید، می‌توانید باسرعت بیشتری به حرکتتان ادامه دهید. این برتری مانند خندقی می‌شود که از تجارتتان در برابر حملات رقبا محافظت می‌کند.
  • اگر رقبایتان تاکنون اقدامی درراستای بهینه‌سازی نرخ تبدیل انجام نداده‌اند، به‌زودی این‌کار را خواهند کرد؛ چراکه بازار روز‌به‌روز رقابتی‌تر می‌شود.
  • هرروزی که جلوتر از رقبا هستید یعنی یک مزیت نسبت‌به آن‌ها دارید- باد به بادبان‌هایتان می‌وزد. هرروزی که از رقبا عقب‌تر بودید، یعنی آن‌ها مزیتی نسبت‌به شما دارند – درحال تقلا کردن هستید.
  • تفاوت بستگی به زمان شروع و سرعت پیشروی دارد.

آیا کسب‌و‌کارتان به ترافیک بدون هزینه وابسته است؟

اگر کسب‌و‌کار اینترنتی‌تان به ترافیک بدون هزینه‌ای که از موتورهای جست‌و‌جو یا شبکه‌های اجتماعی سرازیر می‌شود وابسته است، از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

  1. بهینه‌سازی نرخ تبدیل این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا به‌شکلی سودآور در رسانه‌های مختلف تبلیغ کنید. این کار باعث می‌شود کسب‌و‌کارتان بیش از پیش باثبات شود. در‌این‌صورت دیگر به ترافیک بدون هزینه و تغییرات ناگهانی الگوریتم‌های موتورهای جست‌و‌جو وابسته نیستید.
  2. بهینه‌سازی نرخ تبدیل وب‌سایتتان را مشتری محور می‌کند. به‌همین خاطر مشتریان از بودن در وب‌سایتتان بیشتر لذت می‌برند و مدت‌زمان بیشتری را در سایتتان می‌گذرانند. همچنین دیگر سایت‌ها هم علاقه بیشتری به لینک شدن به وب‌سایت شما دارند.

"بهینه‌سازی نرخ تبدیل در حالت ایده‌آل، هم از دیدگاه محصول و هم از دیدگاه مشتری بسیار مفید است. بهینه‌سازی نرخ تبدیل کمکتان می‌کند رفتار، خصوصیات و ترجیحات مشتری‌تان را بهتر بشناسید."

وابستگی کسب‌و‌کار به ترافیک بدون هزینه موتورهای جست‌و‌جو یا شبکه‌های اجتماعی

چرا بهینه‌سازی نرخ تبدیل یک تصمیم بزرگ شغلی است

  1. طبق تجربه ما، بهترین استراتژی شغلی، اول از همه، خلق هرچه‌بیشتر ارزش است. بهینه‌سازی نرخ تبدیل کمکتان می‌کند این کار را انجام دهید. پس از آن باید ثابت کنید که چنین کاری را انجام داده‌اید. تست‌های A/B این امکان را برایتان فراهم می‌کنند.
  2. همچنین بهینه‌سازی نرخ تبدیل می‌تواند برای ساختن رزومه کمکتان کند. مقدار کمی از افراد هستند که با سند و مدرک می‌گویند می‌توانند یک کسب‌و‌کار را رشد دهند. به‌طرز جالبی، در رزومه بیشتر افراد، هیچ مدرک معتبری دال بر اینکه ارزشی خلق کرده باشند، وجود ندارد. به‌لطف بهینه‌سازی نرخ تبدیل، بسیاری از مشتریان، فالوئرها و اعضای تیممان، توانسته‌اند داستان‌های بی‌نظیری در رزومه‌هایشان قرار دهند.
  0
 1849
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز: